Do obsługi Generatora zalecamy korzystanie z przeglądarek internetowych zgodnych ze standardem W3C np. FireFox 2,
Opera 9, Netscape 8, Safari. Generator działa również w przeglądarce Internet Explorer w wersjach 6 i 7.
Generator Wniosków służy do sporządzania Wniosków o dofinansowanie w ramach I i II Osi RPO WL na lata 2007 - 2013.
Informacje niezbędne do prawidłowego przygotowywania Wniosków o dofinansowanie znajdują się na stronie internetowej LAWP www.lawp.lubelskie.pl.
Instrukcja obsługi Generatora:
1. Wypełnianie Wniosku o dofinansowanie
Aby prawidłowo sporządzić Wniosek o dofinansowanie należy uzupełnić wszystkie jego części od A do F, wybierając w menu po lewej stronie właściwą sekcję.
W poszczególnych sekcjach Generatora pojawią się pola, listy i tabele, które należy wypełnić zgodnie z Instrukcją wypełniania Wniosku o dofinansowanie.
Zalecamy wypełnianie kolejno poszczególnych części, chociaż zachowanie kolejności wypełniania poszczególnych sekcji i pól nie jest to obowiązkowe.
Do każdego punktu w Generatorze przyporządkowana jest pomoc, dostępna po kliknięciu ikony znaku zapytania.
Uwaga !
Aby wybrać poprzednią zakładkę nie należy korzystać z przycisku powrotu do poprzedniej strony.
W przypadku gdy w wyniku tego działania pojawi się informacja o wygasnięciu strony należy odświeżyć zawartość przeglądarki
naciskając klawisz F5. Wpisane dane zostaną przywrócone lecz istnieje możliwość utraty zmian wprowadzonych na ostatnio
wybranej zakładce.
2. Sprawdzenie poprawności wypełnienia Wniosku o dofinansowanie (walidacja)
Aby sprawdzić, czy Wniosek o dofinansowanie został poprawnie sporządzony, należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Sprawdź formularz”.
W przypadku gdy Wniosek o dofinansowanie zawiera błędy, ich lista zostanie wyświetlona w środkowej części na czerwonym tle.
Jeżeli Wniosek o dofinansowanie został wypełniony poprawnie, informacja o tym fakcie zostanie wyświetlona w środkowej części na zielonym tle.
Sprawdzenie poprawności Wniosku o dofinansowanie jest etapem obowiązkowym przed sporządzeniem wydruku do pliku PDF.
3. Zapis do pliku XML
Aby zapisać dane z Generatora Wniosków do pliku, należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Zapisz do XML”.
Pojawi się okienko zapisu pliku, w którym należy wybrać polecenie „Zapisz plik”, a następnie wybrać miejsce, gdzie zostanie zapisany Wniosek o dofinansowanie (nazwa polecenia może być różna w zależności od używanej przeglądarki internetowej).
Plik Wniosku o dofinansowanie w formacie XML należy nagrać na płytę CD lub DVD i dołączyć do składanej wersji papierowej. Za wersję elektroniczną rozumie się plik w formacie XML.
Wersja elektroniczna oraz papierowa Wniosku o dofinansowanie muszą być tożsame.
4. Odczyt z pliku XML
Aby wczytać dane do Generatora Wniosków z pliku XML należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Wczytaj XML”.
Pojawi się opcja „Wczytywanie Wniosku o dofinansowanie z pliku XML”. Należy wybrać polecenie „Przeglądaj...”.W okienku, które się pojawi, należy wskazać plik XML, zawierający dane z Wniosku o dofinansowanie do wczytania.
Następnie, aby potwierdzić wybór należy wybrać w Generatorze polecenie „Wczytaj”.
Uwaga!
Informacja o innej wersji, w której został przygotowany wczytany Wniosek o dofinansowanie, nie jest traktowany jak błąd lecz jest
jedynie informacją dla Wnioskodawcy. Aby zaktualizować plik XML do nowej wersji Generatora należy po wczytaniu pliku XML ponownie go zapisać
zgodnie z instrukcją z pkt. 3.
Uwaga!
Aktaulną wersją generatora jest wersja 1.1.0 (lub nowsza). Aby zaktualizować wnioski utworzone w poprzednich wersjach
generatora należy zaznaczyć opcję „Aktualizuj wersje starsze niż 1.1.0 do nowej wersji Generatora Wniosków Aplikacyjnych”. Bez
zaznaczenia te opcji plik zostanie wgrany do poprzedniej wersji generatora, jednakże w ten sposób nalezy przygotowywać JEDYNIE
KOREKTY WNIOSKÓW już złożonych we wcześniejszych naborach. Wnioski składane w aktualnie ogłoszonych naborach muszą być przygotowane w
aktualnej wersji generatora tj. 1.1.0 (lub nowszej).
5. Wydruk do pliku PDF
Aby sporządzić wydruk Wniosku o dofinansowanie należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Wydruk do PDF”.
System wygeneruje automatycznie plik w formacie PDF, który będzię można zapisać na dysku lub otworzyć w przeglądarce plików PDF.
Prawidłowy wydruk Wniosku o dofinansowanie możliwy jest tylko z poziomu przeglądarki PDF.
Uwaga !
Dokumenty, które nie przeszły sprawdzenia poprawności wypełnienia Wniosku o dofinansowanie (walidacji), będą opatrzone
informacją „--- WYDRUK PRÓBNY ---” umieszczoną w nagłówku i stopce dokumentu. Taki Wniosek o dofinansowanie nie będzie uznany za dokument poprawnie wypełniony.
6. Zgłaszanie probemów i uwag
W przypadku znalezienia błędów w działaniu generatora lub napotkania problemów w czasie wypełniania Wniosku prosimy o przesłanie za pomocą formularza dostępnego po wybraniu polecenia „Zgłoś problem”.
Dane z tego formularza trafaiją bezpośrednio do służb informatycznych co powoduje skrócenie czasu oczekiwania na wyjaśnienie problemu bądź też wprowadzenie niezbędnych poprawek do generatora.